• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76500
+
-

افزایش صادرات  تعاونی‌های مرکزی

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۲۶ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار محصولات شرکت‌های تعاونی استان مرکزی در سال گذشته به کشورهای هدف صادر شد. به گزارش مهر، «وحید دانش‌دوست» افزود: همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در 4 ماه نخست امسال تولیدات و محصولات شرکت‌های تعاونی استان مرکزی به کشورهای اروپایی، آسیایی و کانادایی صادر شده است. 

وی با اشاره به این‌که در سال ۹۶ نیز بیش از ۹ میلیون و ۸۲۶ هزار دلار و سال ۹۵ نیز بیش از ۵ میلیون و ۴۶۱ هزار دلار از محصولات شرکت‌های تعاونی استان به کشورهای هدف صادر شده اضافه کرد: محصولات و تولیدات صادر شده شرکت‌های تعاونی استان مرکزی شامل تولیدات صنایع غذایی، حلال‌های شیمیایی، پوکه‌های آمپول، ایزوگام و صنایع پوششی، ماهیان زینتی و گل و گیاهان زینتی، سنگ‌های معدنی و… است. 

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد تولیدات ماهیان زینتی کشور توسط شرکت تعاونی‌های فعال شهرستان محلات تأمین می‌شود. وی اظهار کرد: شهرستان‌های اراک، ساوه و شازند به ترتیب با ۶۱۱ شرکت تعاونی، ۳۱۴ شرکت تعاونی و ۲۳۸ شرکت تعاونی بیشترین تعاونی‌ها را در استان مرکزی به خود اختصاص داده‌اند.

 معاون امور تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: ۱۴ سال است که جشنواره قدردانی از تعاونی‌های برتر با هدف توسعه و ترویج رقابت سالم و تولید کالای با کیفیت در کشور برگزار می‌شود که در استان مرکزی نیز با همین هدف جشنواره‌هایی برگزار شده است. دانش‌دوست ادامه داد: بیش از 5 هزار شرکت تعاونی در استان مرکزی ثبت شده که حدود 2207 واحد آنها فعال هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید